JellyPages.com
Photobucket
Sentiasa ingat Allah tika dilanda ujian dan dilimpahkan kegembiraan
Senyum itu sedekah
Tenang itu bahagia
Sabar itu indah
^_^


Hati yang mensyukuri apa yang ada, Itulah hati yang penuh dengan rasa cinta

Buat Jantung Hati




Salam Maal Hijrah dan salam perubahan. Alhamdulillah Allah masih memberi kesempatan kepada cik silah untuk terus menjalani kehidupan di samping mencari nur keimanan yang sentiasa menunggu cik silah menggapainya. InsyaAllah..

Dalam cik silah sedang sibuk menari mengikut rentak kehidupan seharian (ayat cik silah pon gempak je), cik silah tengah khusyuk sembang sebenarnya. Cik silah berceloteh dengan kawan, tiba-tiba mai seorang pak cik duk menyembang sekali dengan kami. Ahaks!

Kami pun layan je. Sampai la pak cik tu bagi tazkirah baik punya. Cik silah pon suka gak sembang dengan pak cik tu. Mulanya duk sembang pasai kawen. Hahaha.. Al-maklum la, bila sebut je pasai kawen, yang ngantuk pun boleh terbeliaq matanya. hee~ Nak tahu tak, ape yang pak cik tu share ngan kami??!

Begini bunyinya : Kamu nak tahu, benih kamu tu (sambil tunjuk ke arah lelaki) adalah dari diri kamu. Dan isteri kamu, cuma menampung benih kamu je. Kalau jahat kamu waktu muda, maka jahatlah anak2 kamu nanti. Bagaimana anak kamu akan datang adalah dari kamu. Bukannya para isteri. Ingat, Isteri kamu cuma menampung!. Ingat lagi satu, kalau kamu rosakkan anak dara orang, pak cik dengan yakin dan pasti! keturunan kamu pasti akan tempias terkena percikan api jahat dari kamu. Fikirlah...

Cik silah dengar ayat pak cik tu, cik silah senyum je. Nak tahu kenapa?
Sebab kebanyakkan dari kita semua, sentiasa salahkan Emak, Ibu, Mama, Ummi yang tak pandai mengajar dan mendidik anak. Hee~ Yang laki pun terdiam je dengar pak cik tu cakap.

Setelah setengah jam pak cik tu join kami sembang, pak cik tu pun minta undur diri. Alhamdulillah, input baik punyaa. Anda pun boleh take note!
Kawan cik silah yang laki tu, terus insaf tau. InsyaAllah sepenuhnya. 
Beliau berkata : wei, aku tak nak buat jahat dah. Kesian anak aku. Lagi hang nak nasihat apa kat aku?
Ewah-ewah, cik silah pulak yang dikenakannya. Hahaha~

**Buat bakal sang jantung hati cik silah, yang cik silah pun tak pasti siapa orangnya.**
Semoga kamu adalah insan yang baik, yang di hantar kepada cik silah untuk memelihara dan mendidik cik silah agar menemui nur keimanan dan menjalani kehidupan dengan tabah dan sabar.
InsyaAllah



"::Salam senyum dari cik silah::"

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers ::Moga Allah Redha Asilah Dan Wazir:: Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers