JellyPages.com
Photobucket
Sentiasa ingat Allah tika dilanda ujian dan dilimpahkan kegembiraan
Senyum itu sedekah
Tenang itu bahagia
Sabar itu indah
^_^


Hati yang mensyukuri apa yang ada, Itulah hati yang penuh dengan rasa cinta

Jatuh Tanpa Simpati

Alhamdulillah.. dalam keadaan yang agak sibuk, saya masih diberi peluang untuk menconteng blog.. YahhOOooo... ^_^

Khabar terbaru tentang saya : sihat walafiat segar dengan tazkirah daripada hamba Allah sebagai penguat diri.. Alhamdulillah.. bagus aturan Allah ni.. sentiasa tepat pada masanya =)

Hari ini saya nak masuk bab keraguan. Hihihi. Mungkin yang ragu tu saya, bukan kalian. Tapi andai ada yang berada dalam keadaan saya ni, boleh la take note. Hari tu.. (bila saya tak pasti) saya p jalan dengan kawan saya. Dialognya berbunyi :

Kawan : Weh, aku nak tanya hang boleh tak?

Saya : tanya laa..

Kawan : Tapi banyak soalan aku.

Saya : Tanya je la..

Kawan : Boleh tak hang terangkan kat aku pasai cinta?

Saya : Awat soalan ang mudah sangat weh.. Tak do susah lagi ka??
(padahai tak tahu nak jawab apa =,= )


POWER of LOVE

Itulah soalan yang menggegarkan, baru satu soalan saya dah nganga. Belum soalan yang lain. Kompem saya terduduk kat situ. Yang tak patutnya, ada ke patut dia tanya kat saya. Saya ni bukan doktor pakar cinta pon. Adoi!! Tak patut.. tak patut.. Ish33..

Hahaha.. tapi yang pastinya dalam entry kali ini, saya nak jawab soalan kawan saya tu. Dan yang paling pasti dia takkan baca blog ni. Just nak share apa yang saya nak share. =D

Jatuh tanpa simpati ialah jatuh cinta. Orang kata, jatuh cinta ni indah. Tak macam jatuh tangga, kan sakit =P
Siapa pernah rasa?? Wink2~ >_<

Maksud cinta dari kamus dewan

1. Perasaan dan berperasaan sayangkan sesuatu
2. Perasaan dan berperasaan berahikan sesuatu
3. Perasaan dan berperasaan risau, bimbang, dukacitakan sesuatu

Jelas terang lagi nyata kuasa of cinta kan? Mana tak nya, segala bentuk perasaan merangkum dalam satu kalimat C.I.N.T.A. 
Subhanallah.. Hebatkan Dia..
Tidak ada sesiapa pun yang boleh lari dari mencintai dan dicintai. Ada benar?
Kemuncak cinta itu ditentukan oleh anda!!! 

Cuba kita renungkan,

Korban pertama dalam sejarah manusia adalah kerana CINTA, dalam kisah putera-putera Nabi Adam a.s, Qabil dan Habil ...

Subhanallah ... Begitulah hebatnya POWER of LOVE!!

Salahkah cinta itu? Jika ya, kenapa ianya wujud? Kalau tidak, apakah yang sepatutnya? Ke manakah saluran yang betul untuk cinta? 

Cinta itu tidak bersalah. Cinta itu bersih lagi suci. Ianya adalah anugerah Allah SWT. Nabi Adam a.s tinggal di syurga dengan segala nikmat pon sunyi tanpa cinta. Lalu Allah menjadikan Hawa, sebagai peneman Nabi Adam bersama perasaan cinta mereka. 

Nah.. Cinta itu dilahirkan di Syurga antara Nabi Adam dan Hawa. Cinta yang penuh dengan KEKUATAN dan KUASA, kenapa tidak kita gunakan 'alat' bernama CINTA itu kembali berakhir ke Syurga..? Gunakanlah 'alat' itu untuk membawa kita dan orang yang kita cintai menuju, Mardhatillah, keredhaan Allah yang akan menempatkan kita ke destinasi akhir, sebuah Syurga ..?

Cinta sesama manusia itu adalah fitrah, sepertimana Nabi Adam itu kesunyian tanpa CINTA, dan kerana itulah Allah anugerahkan perasaan cinta menyintai sesama manusia, boleh tenang dan damai bersama dengan orang yang kita cinta.

Cuma apa yang perlu dipastikan
kita cintakan sesuatu / seseorang itu kerana Allah!!

Jauhi cinta nafsu, dan miliki jatuh tanpa simpati di samping mengejar cinta hakiki, CINTA suci yang abadi dan akan membawa mereka yang saling menyintai menuju ke Syurga Allah.


"Semakin hampir dengan Allah, semakin terjaga hubungan dengan manusia"

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers ::Moga Allah Redha Asilah Dan Wazir:: Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers