JellyPages.com
Photobucket
Sentiasa ingat Allah tika dilanda ujian dan dilimpahkan kegembiraan
Senyum itu sedekah
Tenang itu bahagia
Sabar itu indah
^_^


Hati yang mensyukuri apa yang ada, Itulah hati yang penuh dengan rasa cinta

Saya suka "M", tapi saya tak suka "M"


Macam-macam perkataan yang boleh ditafsirkan dengan huruf “M” ni. Saya rasa dah tiba masanya untuk saya meluahkan apa yang tersirat dan tersurat dalam hati ini. Saya dah lama pendam, saya asyik buat, tapi kalian tak tahu apa yang saya cuba nak sampaikan. Dalam kisah “M” yang saya cuba nak luahkan ni, ada positif dan negatifnya. Apa yang saya harapkan, kalian ambil yang baiknya, segala yang baik itu datangnya dari Allah. Yang buruk pula dari diri saya sendiri. So, renung-renungkan dan ambil iktibar =)



Saya dah lama sukakan “M”. Sejak umur saya 5 tahun lagi. Habis semua dinding penuh dengan “M”. Mestilah saya yang buat semua tu. Ibu ayah pula marah bila saya menunjukkan isi hati saya dengan “M”, itukan rumah mereka. Saya pula “M”.........tak habis-habis. Ibu ayah faham dan tahu, saya suka dengan “M”, malah sokong dan ajar saya cara nak mengenal “M” dengan lebih rapat, tapi mungkin sebab saya meluahkan suka saya dengan cara yang salah kut. Hihihih.. Sekarang ni saya dah tahu, yang “M” pun suka pada saya. Cuma “M” tak tahu nak cakap macam mana. “M” yang saya miliki sekarang no point. Sebab saya suka “M” dan dalam masa yang sama saya tak suka “M”...



Sampai saya dah masuk kolej pun, saya tetap tak suka “M”. Bila saya tak suka “M”“M” pun akan tak suka pada saya. Disebabkan saya tak suka dengan “M”, saya akan jatuh dan lemah tanpa “M”. Saya yang rugi. Sebab “M” tu baik untuk diri saya. Takkan saya nak biarkan “M” macam tu je. Saya tak sanggup kehilangan “M” saya, hanya kerana tak dapat nak mencintai “M” yang penuh dengan hikmah bila dimiliki. Bagaimana saya nak mula?? Saya tak tahu.. saya tetap dengan diri saya. “M” tetap dibiarkan, “M” terus dicintai oleh saya. Satu hari, saya rasa something yang tak tahu bagaimana nak gambarkan. Mungkin dah sampai seru untuk saya mencintai “M”. Saya dipertemukan dengan seorang hamba Allah yang berhati mulia, InsyaAllah. Beliau suruh saya cintakan “M”, tapi saya tetap tak boleh. Sayakan dah bercinta dengan “M”, jadi mustahil la satu hati boleh mengisi 2 cinta. Saya tetap dengan keputusan saya. -_-II


Beliau berikan saya satu buku. Buku itu dikarang oleh Pahroh Juoi. Saya pun ambil la. Orang kata “rezeki jangan ditolak”. Bila tengok harga pulak, cecah Rm50. Huhuhu.. Tak rugi pun saya ambil RM50 free dari saya keluarkan RM50 tunai.. (gurau je.. ^_^). Saya pun baca la buku tu. Tajuknye macam best. Bila baca, fuiyooo00.. memang best ^__^. Saya tak rasa buku tu diberi untuk paksa saya sukakan “M”, tapi selepas saya baca buku tu, saya terus suka dan cinta pada “M”. Saya pun tak sangka. Dan saya kurang pasti, sama ada saya sukakan “M”, atau sukakan karya Pahrol Juoi =P
Sejak habis buku tu, saya pun sentiasa bersama “M" , sampai saya leka dengan “M” dan saya abaikan cinta pertama saya iaitu “M”. Jahatnya saya. Saya masih sayangkan “M”. Saya pasang niat untuk mencintai dua-dua. Kerana dengan saya miliki “M”, saya lebih bahagia dengan “M”. Setelah itu, baru saya tahu, yang saya boleh mencintai 2 sekali dalam satu hati. Hebatkan!!
(bukan saya yang hebat, tapi Allah yang hebat, sebab izinkan saya cinta 2 sekali dalam satu hati ^__^ )




Saya sekarang bahagia dengan dua2 “M” saya. “M” saya pun rasa bangga dengan saya, sebab “M” kata dia dah bermakna dengan adanya “M”. Saya sangka “M” cemburu, tapi tak sangka pula “M” saya sokong. Alhamdulillah, saya dah miliki “M” dan sentiasa diolah agar “M” saya tampak lebih cantik dan bergaya. Tapi dalam masa yang sama saya masih lemah untuk menyebarkan point-point bahagia saya bersama “M” dalam “M”. Saya lebih banyak merepek dalam “M”, dari menyampaikan apa yang saya miliki dengan “M”. Tapi tak pe, saya sedang baiki. Tolong doakan saya ye kawan-kawan.




Tamat sudah luahan hati saya mengenai ”M”. Kalian faham tak? Mesti kalian tertanya-tanya kan, apa yang dimaksudkan dengan “M”. Saya rasa mugkin juga ada yang dah dapat tangkap. Pada sesiapa yang dah tahu, SYABAS!! ^_^



“M” : Menulis
“M” : Membaca




Alamak, bocor rahsia.. hihihi.. ye kawan-kawan, itulah yang saya maksudkan dengan “M”. Saya memang tak suka membaca, tapi tak suka tak bermakna saya tak membaca langsung. Cuma kurang la. Hihihi.. Al-maklum la, bila tak suka, nak buat pun jadi macam malas2 (saya la tapi, kalian tak ^_^). Saya suka menulis dari kecil, tu sebab habis dinding rumah, saya conteng. Haha.. Mahu tak kene marah.. =D



Okey kawan-kawan, sampai sini dulu kisah “M” saya
Harap yang mana buruk daripada saya, jangan diikut ye =)
:: Salam Halawatul iman ::

2 comments:

  1. sy suka "M"akan dan suka "M"untah ~ =.="

    ReplyDelete
    Replies
    1. "M" jugak ye.. haha..
      Ape2 pun jaga diri naa =)
      "M"akan tak pe.. jgn "M"untah.. ^__^

      Delete

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers ::Moga Allah Redha Asilah Dan Wazir:: Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers