JellyPages.com
Photobucket
Sentiasa ingat Allah tika dilanda ujian dan dilimpahkan kegembiraan
Senyum itu sedekah
Tenang itu bahagia
Sabar itu indah
^_^


Hati yang mensyukuri apa yang ada, Itulah hati yang penuh dengan rasa cinta

::Tey-pong kakcik::

Assalamualaikum...

Moga kehidupan anda pada hari ini ceria lagi membahagiakan. Alhamdulillah, jari-jemari saya masih rancak menari di atas keyboard menerusi lagu rock nyanyian Faizal Tahir (cewah...)
Anda ada?? ..hihihihi.. gurau2 saja. Jangan marah ya,nanti kene jual. Ting tong =P

Ok.. semua senyap dan harap tenang ye. Cerita saya akan bermula sebentar lagi.. kih3..
Suasana sepi digegarkan dengan satu panggilan hangit,yang tak berapa nak hhh0ootttt... =D

Krrriiinnnnnggggggg..... ( tp ringtone saya bukan bunyi itu @_@.. hihihi ) saya pun angkat dengan sambutan salam. "Assalamualaikum, ye kakcik.." (terkejut sebab tiba-tiba kakcik kol,sebelum ni tak pernah kol pon... Rindu gamaknya.. hihihihi.. guro je ye kakcik.. maaf ^_^) Kakcik menjawab salam dan teruskan dengan hajatnya "bla..bla.. bla.." (rahsia meh..hihihi)

"Call ended..." Huhuhuhu... saya dapat lagi satu masalah besar rasanya.. Walaupon apa yang kakcik sampaikan itu adalah sesuatu yang saya nanti-nantikan sebagai satu berita gembira. Tapi apakan daya.. Sebelum talipong berdering, saya sedang poning memikirkan kelas intensif. Saya dapat tawaran masuk kelas intensif pada 19 sept dan kakcik pula nakkan saya hadir pada 20 sept.. Macam mana ni?? Arrrrggggghhhh.....
Mesti kawan2 tertanya-tanya apa hajat kakcik kan? (kalau tak tanya pon saya cerita ^_^)

Kakcik tawarkan saya jadi guru ganti di sekolahnya (SEKOLAH KEBANGSAAN PUSAT BANDAR PUCHONG 1)
huhuhu.. Guru ganti je,bukan tetap pon tapi tawaran inilah yang saya nanti-nantikan. Ianya sekadar untuk menimba pengalaman di sekolah rendah. Sebelum ni saya mengajar juga, tapi cuma sekolah rendah agama yang kecil (kecil yang dimaksudkan bilangan pelajar yang tidak begitu ramai) dan saya cuma ingin merasakan suasana di sekolah kebangsaan dengan bilangan pelajar yang ramai. Alhamdulillah, peluang da ada. Cuma rezeki belum pasti (ketika itu la). kerana kekeliruan  datang melanda diri.

Habis semua kawan-kawan saya serbu. "Yang mana satu aku patut pilih ni?" Jawapan teman seperjuangan ku "pilih la kelas, kelas lebih penting dari pengalaman. InsyaAllah rezeki akan datang bila-bila masa. Now, capaikan cita-cita dan penuhi impian ibu bapa dulu" Wah.. baguskan kawan-kawan saya. Alhamdulillah, decision telah ditetapkan. Ibu ayah pula hanya ikut yang mana saya mampu buat untuk masa depan, tapi saya tahu orang tua saya lebih kepada kelas dan tidak pada kerja.

Saya pon ambil tepong dail kakcik, tak sempat kakcik angkat saya da bercakap (eh,silap.. guro je..) mestilah kakcik dah angkat baru bercakap. kan kakcik ^_^
Saya beritahu kakcik yang saya tak dapat nak terima tawaran tu. Walau hati terasa berat untuk menolak. Apakan daya, itu adalah perkara tepat yang saya harus lakukan. Kakcik pon tak boleh buat apa-apa, takkan kakcik nak pukul saya pulok (agpon silah bukan orang penting pon sampai nak desak2 camtu..hihihi).

--Kisah pon tamat untuk 19 sept (isnin) hingga 22 sept (khamis)--




No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers ::Moga Allah Redha Asilah Dan Wazir:: Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers