JellyPages.com
Photobucket
Sentiasa ingat Allah tika dilanda ujian dan dilimpahkan kegembiraan
Senyum itu sedekah
Tenang itu bahagia
Sabar itu indah
^_^


Hati yang mensyukuri apa yang ada, Itulah hati yang penuh dengan rasa cinta

Toink..toink..


Semua yang kiti miliki, tak kekal menjadi hak kita. Yang kita genggami, bukan milik terjamin. Di atas muka bumi ini semuanya pinjaman belaka. Kekadang kita menyedarinya, tapi bila ianya terjadi pada diri. Mula meghoyan. Haha.. kuar dah loghat dia..

Assalamualaikum teman seperjuangan. Anyway, silah no point sebenarnye untuk update blog kali ini. Tapi paksaan diri telah berlaku, dan jadilah merepek. Hahaha. Korang tak kisahkan kalau silah merepek. Takpe, kepada yang nak membaca silakan. Yang tak nak tu tak mengapa.. Ahaks.. ^^

"Hok kito pinje, kene beghi balek" Itu orang kelantan dok ghoyak. Ntah betui ke idok, silah pon tak tahu.. yang pastinye hentam. Wink..wink.. Siapa setuju, kalau dah pinjam kene pulang balik? Betul what.. Silah pon marah gak kalau orang dah pinjam, tapi tak mahu pulangkan. Tapi ada pinjaman yang kita sendiri tak sedo. Hihihi.. Nak tahu tak. Setiap kali kita memberi, pasti kita mendapat. Tapi yang kita beri tu, sudah tentu bukan hak kita. Contohnya :

Anak : ayah p kerja penat semalam. Mesti ayah dapat duit banyakkan.
Ayah : Alhamdulillah.. tapi duit tu bukan ayah punya.
Anak : Aik.. Ayah yang kerja, mesti la duit ayah =,=
Ayah : Tak la.. Ayah kerja pastu duit tu jadi hak anak2 ayah.
Anak : Nape pulok rupa itu.. (pening si anak @_@ )
Ayah : Sebab setiap hari ayah akan bagi duit belanja kat anak2 ayah.
Anak : 0o.. Betul gak.. senyum lebor :D

Kisah si anak dengan apoknye ni, silah dapat dari pengakuan seorang pakcik. Tapi bila difikirkan semula. Memang betul. Sangkaan si ayah dah banyak duitnya. Tapi oleh kerana tanggungannye manyak sangat. Jadi baki dari duit kerjanya tinggal..... (Silah pon tak tahu :P )

Itu cerita duit, kita masuk lak citer lain. Hari ni, Allah pinjamkan kita tangan. Esok lusa kita pon tak tahu apa jadi pada pinjaman ni. Bila2 je Dia boleh amik. Am i right? 
Sebenarnya banyak betul loan yang kita dah buat kat atas muka bumi Allah ni. Cuma ada yang menyedari dan ada yang tidak. Tambahan pula, namaya "MANUSIA" insan yang paling mudah terbuai dan leka dengan mainan dunia. Allah~ Silah pon tak terlepas dari mainan ni. Sama ada kuat untuk atasi atau jatuh tergolek je. Doa dari para sahabat sangat dialu-alukan. Tq ^_^

Sebenarnya silah tak share habis lagi dengan korang, tapi entah kenapa tak mahu ditaip lak. Jadi korang redha je la ye, sampai sini. Sebabnya tiada sambungan. Ayat silah mungkin tunggang + terbalik. Tapi harapannya agar korang faham la apa yang silah cuba sampaikan.. Hahaha. Macam apa je silah ni kan.. Tatata tawan-tawan =)

::Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar::
Wassalam

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers ::Moga Allah Redha Asilah Dan Wazir:: Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers