JellyPages.com
Photobucket
Sentiasa ingat Allah tika dilanda ujian dan dilimpahkan kegembiraan
Senyum itu sedekah
Tenang itu bahagia
Sabar itu indah
^_^


Hati yang mensyukuri apa yang ada, Itulah hati yang penuh dengan rasa cinta

..SpEciAl rEqUesT..

Sesungguhnya jika Allah mencintai seorang hamba maka dia TENGGELAMKAN hamba itu dalam CUBAAN.. Barangsiapa yang tidak pernah mengalami musibah maka ia jauh daripada kasih sayangNYA..

Dan apabila hamba-hamba ku bertanya kepadamu tentang AKU, maka sesungguhnya aku DEKAT... aku memperkenankan PERMINTAAN orang yang meminta, apabila ia meminta kepada ku, oleh sebab itu perkenanlah seruanku dan berimanlah kepada ku, supaya mereka menempuh jalan yang lurus.. (Al-Baqarah:186)

Dua patah perkataan yang boleh mengubah hidup anda dengan kehendak Allah s.w.t iaitu : "SpeC!aL rEqueSt"

Special request ditujukan kepada orang yang bernasib malang,orany yang kemalangan,orang yang menderita dan orang yang semakna dengannya.. manakala perubahan pada dunia bermaksud perubahan dalam minda akan bagaimana anda memandang nasib MALANG dengan cara memurnikannya..

lalu timbul soalan..
Request daripada siapa????
metilah daripada ALLAH..

sebab??
"dan jangalah kamu mengaku beriman, sebelum kamu diuji" (Al-Ankabut : 2)

apa yang Allah request???
sabar.. redha.. dan sangka baik..

jika tidak???
hidup akan menderita, gangguan saraf, sakit jiwa, tekanan mental, hati jadi gelisah dan mungkin bunuh diri.. dan akhirat kelak, masuk neraka..

Apa yang special???
special sebab Allah pilih kamu pada tika dan waktu itu untuk diuji, bukan semua orang dapat.. dan special sebab, bila kamu penuhi request ini, hati akan tenang, hidup akan bahagia.. dan bila mati masuk syurga.. dengan rahmat Allah s.w.t

Baiklah untuk MEMUDAHKAN kamu senang camni..
SPECIAL REQUEST bermaksud : Janganlah kamu mengaku beriman sebelum diuji. Dan kerana itu Allah menguji kamu, kerana Allah sayang pada kamu kerana kamu special dan kerana itu request di sini adalah SABAR, REDHA, BAIK SANGKA, dan yang semakna dengannya.. kerana dengan cara inilah Allah hendak selamatkan kamu dari api neraka yang panas membara dan beginilah cara memasukkan kamu ke dalam syurga kekal abadi.. bukanlah penderitaan semata-mata..

Request ini menjadi indah dan special???

"Wahai Tuhan kami, terimalh daripada kami (amalan kami) : sesungguhnya Engkau yang maha mendengar lagi maha mengetahui" (Al-Baqarah:127)

"Wahai Tuhan kami, jadikanlah kami berdua : orang-orang islam (yang berserah diri) kepada MU.. dan jadikanlah keturunan kami, umat islam (yang berserah diri) kepada MU.. dan tunjukkanlah kepada kami syariat dan cara-cara ibadah kami dan terimalah taubat kami.. sesungguhnya Engkaulah Maha Penerima taubat dan Maha Mengasihani" (Al-Baqarah :128)

"Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari azab neraka" (Al-Baqarah :201)

"Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran ke atas kami dan teguhkanlah tapak pendirian kami dan menangkanlah kami terhadap kaum kafir" (Al-Baqarah :250)

"Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami, jika kami lupa atau tersalah. Ya Tuhan kami janganlah Engkau bebankan kami dengan bebanan yang berat seperti mana Engkau berikan kepada orang sebelum kami.. Ya Tuhan kami janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak sanggup memikulnya.. beri maaflah kami; ampunilah kami dan rahmatilah kami.. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir"
(Al-Baqarah:286)

"Wahai Tuhan kami, janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri tunjuk kepada kami dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMU; sesungguhnya Engkau jualah yang melimpah-limpah pemberiannya" (Aali-Imran: 8)

"Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah beriman, oleh itu ampunkanlah dosa-dosa kami dan peliharalah kami dari azab api neraka" (Aali-Imran: 16)

sama-samalah kita menjalankan tanggungjawab kita sebagai khalifah..

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers ::Moga Allah Redha Asilah Dan Wazir:: Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers